SNÄLLA, TYCK OM ER SJÄVA!!!

Hej Hej!
Idag har det varit en soft dag. Vi hade bara Religion och Matte. Sen så drog jag, Rosanna, Fanny, Linda och Vickis till "Tajen" (Taj india) sen så bar det av till gymmet där vi spenterade någon timme, 1&½ kanske:) vi träffade Sara och Rosa där oxå:)Sen så följde jag med Fanny för att köpa skor, hittade ett par skit fina skor, jag ska nog fjäska lit för mamma(a) Sen när jag kom hem somnade jag typ direkt. Helt sjukt. Sen så vaknade jag och åt, msn med Christoffer från min förra klass, mkt trevligt;)
Nu skriver ja på min engelska "Personal Narrative och bara segar.

När jag och Fanny satt på tåget hem hade vi ett allvarligt samtal. Vi pratade om ideal och sånt. Att det är inte ok att tycka att man är snygg, för då är man ego. Så jäkla sjukt. Och sen så sa min lillasyster på 7 år( då 6) när hon såg en tjej med anorexia till mig att hon tyckte att det är fint att vara så smal och att hon vill vara smal när hon blir stor. Jag blir skit orolig för henne och jag vet att vi måste gära ngt om det nu. Jag läste en krönika förut där enligt BRIS att ätstörningar och anorexia bara går ner i åldrarna, nu får dom in fall på 8-9 åringar som har fullt utvecklad Anorexia. Jag blir helt matt när jag hör sånt, vart är vi på väg? och för i he**ete INTE MIN LILLASYSTER. Hon är lång och smal, inte på ngt sätt tjock.



Anna!

Jag måste få upp min 7-åringa lillasysters självförtroende, hur gör jag? Hjälp snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0