ÖLAND OCH DIALEKTER

SÅ Då är man äntligen på Öland då! Man saknar faktiskt Öland på vintern, Öland förknippar jag alltid med sommar, så det är jätteskönt att vara här:)

I dag så gick Vi lite på Alvaret, har gosat med kaninerna och bara njutit. Tagit lite kort oxå. Nu senare på kvällen kom min favoritFaster:) ANNA-KARIN:D:D och hennes pojkvän Pabbe(Pablo), som för övrigt är jättetrevlig.:D han pratar skååånska, haaha det är jättekul med lite annan dialekt här i huset. Det är ju annat än tråkig stockholmska och lååååångsam kalmaritiska( småländska).

I morrn ska det nog bli fint väder så vi kanske drar ner till standen ett tag, (hoppasHoppas), Sen kanske, men bara kanske en sväng förbi färjestaden. Jo just det, här på öland så är det just nu, Farfar Håkan, Farmor Kerstin, Mamma, Magnus, Anna, Jag, A-k och Pabbe som är här. Och Barbie och Viola om vi ska räkna med dom med. Ibland heter dom Ninni och Nanna eller typ Maskros och maskrosblad, Jo Anna tänkte faktiskt döpa dom till det, men då sa syrran stopp!Haha


Söta Lillasyster!

Anna är allergisk mot pussar,,, säger hon!



Mitt(eller?) Underbara Öland<3

Nää nu ska jag sova:)!!

With L.O.V.E //Acke

Kommentarer
Postat av: Julia

taskig syrra, låt ungen få döpa dom till maskrosblad. för vet du att på min gata hemma i stan där bor det en fru och hon 29 kaniner o alla heter maskrosblad ;D

2008-08-02 @ 23:09:09
URL: http://anincrediblemess.blogg.se/
Postat av: Alle

Hahah,, oj säger du det julia? Det var en konstig fru;) hahah:)

2008-08-02 @ 23:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0