Rubriker är överskattade!!:)

Har inte skrivit på länge, men har haft det sååå bra här på Öland:)

Igår åkte vi allihopa ner till standen för att sola lite. Man cyckar genom kohagar och förbi en massa kor. Dom är så nyfikna(kossorna alltså) som dom kommer alltid fram och ska se vilka det är som cyckar i DERAS hagar. Så det blir ju att man stannar lite och klappar på kossorna:D

Sen på eftermiddagen åkte jag, Anna-karin och Pablo in till kalmar. Pablo skulle ställa upp i en maratontävling. Först skulle man simma, hrm jag tror att det va 750 meter. sen så skulle man cykla någon mil, och springa lite...eller mkt. Det hette Iron man. Fast det var lilla Iron man han skulle ställa upp i, den stora var idag och den är mycket längre, jag tror att man Cyklar 18 mil...18MIL det ör ju sjukt mk. och sen så skulle man simma 4km och sen jobbning nåra mil på det.
Pablos tävling tog 1h medan det stora skulle ta 9h, så det var en viss skillnad. Pablo var jätte duktig, han kom på 10:e plats,,, av 11. haha nää jag bara skoja, jag vet inte hur många dom va men många i alla fall. Det var inte så att Pablo inte "kunde" ställa upp i det stora, för det kunde han. Men han kom ju inte till Öland för att tävla;)
När vi gick tillbaka till bilen efter loppet så kom vi in på hur mkt hans cykel kostade, den kostade 7000:-, vilket inte är såå farligt för en tävnlingscykel. Men han berättade att hans kompis Rickard, som vi hade träffat innan och som skulle ställa upp i den riktiga Iron man, att hans Bakdäck.. Alltså bara det som sitter bak,, asså det är helt sjukt, han betalde 19.000:-. Det är Helt sjukt, 19.000 för ett däck, jag skulle liksom hellre resa för dom pengarna än lägga som på en jäkla cykel. Men framdäcket fick han rabatt på, så den kostade BARA 10.000. Så för att summera så la Rickard ner, 29.000 kronor på bara sina däck, tänk då hur mkt hans cykel kostade då. Haha,, va bara tvungen att berätta det. :D

Idag har jag inte gjort så mkt, mest degat lite, längtar hem en aning, även fast det är skönt här. Men man vill komma hem till sitt eget. Kommer hem på Tisdag och då tror jag att det blir allsång på skansen. Kmr säkert vara asmkt folk, men jag har faktiskt aldrig varit på skansen när det varit allsång. Det blir säkert jätte kul. Det tror jag i alla fall.:D

Nää nu ska jag sova. Är Jättetrött. God natt på er!

With Love /Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0